«سالروز مبارك ولادت با سعادت و پر بركت حضرت خاتم الاوصيا و مفخر الأولياء حجت بن الحسن العسكري- ارواحنا لمقدمه الفداء- بر مظلومان دهر و مستضعفان جهان مبارك باد. و چه مبارك است ميلاد بزرگ شخصيتی كه بر پاكننده عدالتی است كه بعثت انبيا- عليهم السلام- براى آن بود. و چه مبارك است زادروز ابرمردى كه جهان را از شرّ ستمگران و دغلبازان تطهير مینمايد و زمين را پس از آنكه ظلم و جور آن را فرا گرفته پر از عدل و داد مینمايد و مستكبران جهان را سركوب و مستضعفان جهان را وارثان ارض مینمايد. و چه مسعود و مبارك است روزى كه جهان از دغلبازیها و فتنهانگيزيها پاك شود و حكومت عدل الهی بر سراسر گيتی گسترش يابد و منافقان و حيله گران از صحنه خارج شوند و پرچم عدالت و رحمت حق تعالى بر بسيط زمين افراشته گردد و تنها قانون عدل اسلامى بر بشريت حاكم شود و كاخهاى ستم و كنگرههاى بيداد فرو ريزد و آنچه غايت بعثت انبيا- عليهم صلوات اللَّه- و حاميان اوليا- عليهم السلام- بوده تحقق يابد و بركات حق تعالی بر زمين نازل شود و قلمهاى ننگين و زبانهاى نفاق افكن شكسته و بريده شود و سلطان حق تعالی بر عالم پرتو افكن گردد و شياطين و شيطان صفتان به انزوا گرايند و سازمانهاى دروغين حقوق بشر از بنياد برچيده شوند.»
انتظار و اقتدار
حضرت آيت الله العظمي خامنهای(مدظله العالی)
«درس ديگرى كه اعتقاد به مهدويّت و جشن هاى نيمه شعبان بايد به ما بدهد، اين است: عدالتی که ما در انتظار آن هستيم، عدالت حضرت مهدى (عج) که مربوط به سطح جهان است، با موعظه و نصيحت به دست نمیآيد. يعنی مهدى موعود ملتها نمیآيد ستمگران عالم را نصيحت کند که ظلم و زيادهطلبی و سلطهگرى و استثمار نکنيد. با زبان نصيحت، عدالت در هيچ نقطه عالم مستقر نمیشود.
استقرار عدالت، چه در سطح جهانى ـ آنطور که وارث انبيا انجام خواهد داد ـ و چه در همه بخشهاى دنيا، احتياج به اين دارد که مردمان عادل و انسانهاى صالح و عدالتطلب، قدرت را در دست داشته باشند و با زبان قدرت با زورگويان حرف بزنند. با کسانی که سرمست قدرت ظالمانه هستند نمیشود با زبان نصيحت حرف زد؛ با آنها بايد با زبان اقتدار صحبت کرد.
آغاز دعوت پيغمبران الهی با زبان نصيحت است، اما بعد از آن که توانستند طرفداران خود را گرد بياورند و تجهيز کنند، آنگاه با دشمنان توحيد و دشمنان بشريت، با زبان قدرت حرف زدند. شما ببينيد در همين آيه کريمه قرآن ـ که راجع به قسط صحبت میکند و مي گويد خداى متعال همه پيغمبران را فرستاد «ليقوم الناس بالقسط» براى اين که قسط و عدالت را در جامعه مستقر کنند ـ بلافاصله میفرمايد: «وانزلنا الحديد فيه بأس شديد و منافع للناس»[20] يعنی پيغمبران علاوه بر اين که با زبان دعوت سخن میگويند، با بازوان و سرپنجگان قدرتی که مجهز به سلاح هستند، با زورگويان و قدرت طلبان فاسد معارضه و مبارزه میکنند.»
دوماهنامه امان شماره 48