نشریات و مجلات چاپی

مدرسه و پایگاه های علمی
مدرسه مجازی مهدویت
نشریه امان فعالیت خود را از سال ... آغاز کرده است. هم‌اکنون 348 نفر با این مجموعه مرتبط هستند.

منجیان هالیوودی

غرب دانست که چیزی غیر از امکانات و تجهیزات نظامی و تکنولوژی هم وجوددارد که ضمن بسیج مردم این نیرو را به آن ها می بخشد که در جبهه های نبرد برای شهادت و کشته شدن در راه خدا از هم سبقت بگیرند.
به واسطه همین حیرت بود که برای شناخت فرهنگ انتظار و عامل ایجاد این ایمان قوی در سال 1984 م کنفرانس در فلسطین اشغالی و شهر تل آویو برگزار شد تا به تاثیر اعتقاد به مهدویت میان مسلمان به ویژه شیعیان بپردازد. در این کنفرانس، به این نتیجه رسیدند که هویت سیاسی شیعه و عامل کامیابی آن اعتقاد به مهدی(عج) است و گفتند:« این ها به اسم امام حسین علیه السلام قیام می کنند و به اسم امام زمان(عج) قیامشان را حفظ می کنند».
« می گویند سازمان سیا در پرونده حضرت مهدی ، فقط عکس ایشان را کم دارد. در واقع آنها به اهمیت ایشان برای مسلمانان پی برده اند و حدس می زنند که این واقعه نزدیک است»
به تصویر کشیدن مبانی معنوی و مذهبی و شخصیت های قدسی هنر خاصی را می طلبدکه فقط هنرمندان سلیم النفس و متعهد می توانند از عهده آن برآیند.
هنر سینما که اصالت و اساس آن بر تصویر است ، به عکس دیگر هنرها، مشکل تر می تواند چنین مفاهیمی را به زبان خود ترجمه کند، به گونه ای که به این مفاهیم لطمه نخورد.
در عین حال باید گفت: مؤثرترین روش برای ماندگار ساختن مفاهیم مذهبی و دینی به تصویر کشیدن آن ها است.
امریکا جنگ خلیج فارس را به مدد رسانه های تصویری وسینما به راه انداخت. جنگ عراق را نیز همین طور با ساختن یک دروغ ساده که صدام سلاحهای هسته ای یا کشتار جمعی دارد و به شدت برای امنیت ما خطرناک است.
تمام این بدبختی ها، لشکر کشی و قتل وتجاوز برای یک دروغ بود؛ دروغی که از فرط تکرار به وسیله رسانه های گوناگون و به ویژه سینما حقیقی جلوه داده می شودتا جنگ عراق را توجیه کند یا برای مثال می خواهد با دروغی بزرگتر که کاملا تخیلی و غیر واقعی است مثل حمله فضایی ها به زمین وایجاد نگرانی در مردم در این مورد به واسطه فیلم های سینمایی مثل جنگ ستارگان و از این قبیل، توجیه کند که باید تسلیحات خود را افزایش دهیم تا خطر حمله فضایی ها کاهش یابد! یا با این توجیه که ما از شر سارقان، تبهکاران و قاتلان در امان نیستیم، باید مثل آب خوردن مجوز حمل یا خرید اسلحه به مردم بدهیم، حتی به کودکان ! مثل فیلم« بولینگ برای کلمباین» مایکل مور.

درانتظار منجی
تمام ادیان الاهی و غیر الاهی به آخرالزمان و این که روزی همه شر درمقابل همه خوبی می‌ایستد، معتقدند و انتظار ظهور منجی را می‌كشند.
بودایی ها و هندوها منتظر آمدن(گوتمه) یا بودای پنجم هستند. زرتشتی ها در انتظار سوشیانت (یا سوشیانس) و مسیحیان هم معتقدند که حضرت عیسی دوباره از اورشلیم و بیت المقدس ظهور می‌کند. یهودی ها هم می گویند عیسای واقعی هنوز نیامده است؛ اما مسلمانان شیعه و سنی در انتظار ظهور مهدی صاحب الزمان(عج) هستند ؛البته با یک تفاوت با ادیان دیگر. آنها منجی شان از آسمان ظهور می کند و فقط در همان ظهور به میان مردم می آید؛ اما منجی ما شیعیان هم اکنون میان مردم زندگی و در مشکلات وسختی ها همراهیشان می کند. منجی ما عمر هزارساله دارد و پنهان از دید مردم است؛ اما زنده است. و همه اکنون هم از او مدد می گیرند. و زمینه را برای ظهور حضرتش فراهم می سازد؛ در حالیکه انتظار ادیان دیگر در زندگی معمولشان جلوه ای ندارد.
جالب است بدانید که تاثیر فرهنگ انتظار زمانی برای غرب مشخص شده و او را به وحشت از منجی ما انداخت که انقلاب اسلامی پیروز شد و جلوه های حضور ویاری حضرت در پیروزی انقلاب و زمان جنگ تحمیلی بیش تر نمود یافت.
غرب دانست که چیزی غیر از امکانات و تجهیزات نظامی و تکنولوژی هم وجوددارد که ضمن بسیج مردم این نیرو را به آن ها می بخشد که در جبهه های نبرد برای شهادت و کشته شدن در راه خدا از هم سبقت بگیرند.
به واسطه همین حیرت بود که برای شناخت فرهنگ انتظار و عامل ایجاد این ایمان قوی در سال 1984 م کنفرانس در فلسطین اشغالی و شهر تل آویو برگزار شد تا به تاثیر اعتقاد به مهدویت میان مسلمان به ویژه شیعیان بپردازد. در این کنفرانس، به این نتیجه رسیدند که هویت سیاسی شیعه و عامل کامیابی آن اعتقاد به مهدی(عج) است و گفتند:« این ها به اسم امام حسین علیه السلام قیام می کنند و به اسم امام زمان(عج) قیامشان را حفظ می کنند».
از ان پس بود که هالیوود توجهش به این منجی جلب شده و اهمیت آن رادرک کرد. او تاثیر مهدویت را در تعارض با خواسته های خود دید و سعی کرد ضد آن فیلم بسازد و ماجرا را به گونه ای دیگر جلوه دهد.
غربی ها معتقدند:« اگر بتوانید آینده را پش بینی کنید، خودتان هم می توانید آن را بسازید».

هالیوود که به تاثیر تصویر در فرهنگ سازی وتغییر مبانی فکری و اعتقادی جوامع ایمان آورده بود، به سرعت به ساخت و تهیه فیلم هایی دست زد که به نوعی به آخرالزمان و ظهور منجی می‌‌پرداخت.
موضوع مهمی که همواره دستمایه هالیوود بوده ، ایجاد جّو ناامنی و اضطراب و وحشت(ترور) است که مقدمه ای برای پذیرش قدرت برتر و حاکمیت خشن و بی رحمانه به شمار می رود.
این اتفاق یکی از سرفصل های راهبرد فرهنگی است که در بعضی ازاین فیلم ها دنیا به پایان خود می‌سد و چیزی جز انهدام گسترده و نابودی نسل بشر باقی نمی‌ماند.
فیلم « نوستر آداموس» مردی که می آید و « روز بعد » نمونه از این فیلم ها هستند، درحالی که در بعضی دیگر، افرادی باقی می مانند که در زندگی دوباره به تجدید تلاش و ایجاد حکومت صیهونیست می پردازند. مانندفیلم « حکومت آتش» ، « نبرد آخر» ، « روز استقلال» و « آرماگدون».
هالیوود با ساخت این فیلم ها قصد دارد ترس ووحشت ناشناخته و هولناک و عظیمی را دردیدگان مخاطب ساده و بی دفاع خود ماندگار سازد تا تعابیر اصلی آخرالزمان ناشی از کتب غیر آسمانی مانند تلمود را به خورد مخاطب دهد.
نشریه امان تلاش خواهد کرد در شماره های بعدی مجله به بررسی ابعاد هر یک از این آثار و فیلم ها بپردازد و خوانندگان عزیز را بیشتر در جریان تلاش غرب برای به چالش کشیدن موضوع مهدویت ، قرار دهد.

برگرفته از كتاب پیشگویی‌ها و آخرالزمان ، جمعی از نویسندگان
آخرین ویرایش
در 1394/8/30 16:01 توسط فاطمه کاظمی

مطالب پربازدید را ببینید
و یا به فهرست بازگردید.

بازگشت به ابتدای صفحه

تلفن
نشانی
02188998601
تهران، خیابان انقلاب، تقاطع قدس و ایتالیا، پلاک 98
پیامک
30001366