نشریات و مجلات چاپی

مدرسه و پایگاه های علمی
مدرسه مجازی مهدویت
نشریه امان فعالیت خود را از سال ... آغاز کرده است. هم‌اکنون 348 نفر با این مجموعه مرتبط هستند.

ویروس

در مراحل اولیه، فرد از اصلاح جامعه ناامید می‌شود و آن را وظیفه افراد یا گروه‌های خاص مذهبی می‌داند و در مراحل پیشرفته، ممكن است چنان از وضعیت فساد جامعه دچار یأس شود كه هرگونه حركت و فعالیت ولو از سوی دیگران را بی‌اثر و نوعی ساده لوحی تلقی كند. اما در مراحل حادّ كه حتماً فرد باید در بخش مراقبت‌های ویژه فكری بستری شود؛ بیمار دچار این توهم می‌شود، كه در وضعیت خاص آخرالزمان گناهان و مفاسد اجتماعی امری عادی و طبیعی حساب می‌شود.
مثلث ت
ویروس دلمردگی
دوستان ارجمند! این بار از بیماری مُسری خطرناكی صحبت می‌كنیم كه خطر همه‌گیر شدن آن جّدی است. مشكل اساسی كه در مورد این بیماری وجود دارد آن است كه ممكن است فرد حامل ویروس حتی تا زمان مرگ از آن بی‌خبر باشد و بدون آنكه بداند، روح معنوی خود را به كام مرگ بكشاند و در عین حال فكر كند در سلامتی كامل به سر می‌برد و به زعم خود واكسن‌های خود را به موقع زده و از انواع ویتامین‌ها هم استفاده كرده است.
«دلمردگی»، به سرعت در عصر غیبت در جوامع اسلامی و بین برخی متدینان شیوع پیدا كرده است؛ از این رو باید علائم آن را شناخت و حتی الامكان از محیط‌های آلوده دوری كرد.
نشانه‌ها و علائم
در مراحل اولیه، فرد از اصلاح جامعه ناامید می‌شود و آن را وظیفه افراد یا گروه‌های خاص مذهبی می‌داند و در مراحل پیشرفته، ممكن است چنان از وضعیت فساد جامعه دچار یأس شود كه هرگونه حركت و فعالیت ولو از سوی دیگران را بی‌اثر و نوعی ساده لوحی تلقی كند. اما در مراحل حادّ كه حتماً فرد باید در بخش مراقبت‌های ویژه فكری بستری شود؛ بیمار دچار این توهم می‌شود، كه در وضعیت خاص آخرالزمان گناهان و مفاسد اجتماعی امری عادی و طبیعی حساب می‌شود. متأسفانه براساس گزارش‌هایی كه رسیده است، تعدادی از كسانی كه به این مرحله رسیده اند، با وجود شركت در جلسات مذهبی و انجام عبادت‌های روزمرّه، بدون هیچ‌گونه احساس ناراحتی، وارد جوّ آلوده جامعه شده و تحت عنوان «به روز شدن» به ارتكاب یا حتی ترویج گناهان كشیده شده‌اند و گاهی تا آخر عمر با این ویروس همزیستی مسالمت‌آمیز دارند.
ساختار این ویروس به شكل مثلث، دارای سه ضلع (توجیه، تنبلی و ترس) است. ما نام آن را مثلث «ت» می‌گذاریم.
شیوه عملكرد ویروس
شیوه عملكرد این ویروس بدین گونه است كه از ناحیه توجیه وارد سلول‌های قلب می‌شود، سپس با دو ضلع تنبلی و ترس اثر هر گونه آنتی بیوتیك (اعم از غیرت دینی، روحیه جهادی، احساس وظیفه و...) را از بین می‌برد و گلبول‌های سفید را كه از ناحیه وجدان وارد عمل می‌شوند، نابود می‌كند. از علائم بارز این بیماری آن است كه فرد به محض مشاهده مشكلات این جمله را تكرار می‌كند. «خود آقا می‌آید درست می‌كند.»
پیشگیری و درمان
قبل از هر چیز اعتراف و اقرار به وجود این بیماری می‌تواند باعث شود فرد به مراكز درمانی شخصی یا بیمارستان‌های علمی ـ پژوهشی مراجعه كند. بنابراین به افرادی كه هنوز در مراحل اولیه بیماری هستند یا مبتلا نشده‌اند، توصیه می‌شود هر روز به محض آنكه با یك معضل اجتماعی روبرو شدند، این جمله را با خود نجوا كنند. «امام صادق علیه السلام فرمود: ظهور امام واقع نمی‌شود، مگر پس از نا امیدی، [واقع نمی‌شود] مگر آنكه [مردم] متمایز شوند. نه به خدا! مگر آنكه انسان شقاوتمند و سعادتمند، هر دو خود را نشان دهند.» (یعنی تا باطن انسان‌ها و سرشت نهانشان آشكار نشود و همه ویژگی‌هایی باطنی خویش را هویدا نكنند، ظهور اتفاق نمی‌افتد، یعنی انسان‌های مؤمن در اوج تلاش و فعالیت‌اند.)
براساس آزمایش‌های انجام شده مشخص شده است داروی فوق می‌تواند به عنوان مسكن موقت استفاده شود. البته به كسانی كه در برابر برخی از روایات مقاوم شده‌اند و به دلیل برخی توجیهات و... این دارو را نمی‌توانند مصرف كنند، توصیه می‌شود این آیه را قطره قطره در گوش جان بچكانند: «أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ یتْرَكُوا أَنْ یقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا یفْتَنُونَ» ؛ آیا مردم گمان می‌كنند كه همین‌كه گفتند ایمان آورده‌ایم، رها می‌شوند و آزمایش نمی‌شوند.»
در ضمن قبل از مصرف این قطره، كسانی كه به تفسیر آیات حساسیت دارند و به توجیه می‌پردازند، همزمان این جمله را به صورت شربت، اگرچه تلخ باشد، آرام بنوشند: «كلمه «ناس، (مردم)» شامل همه مردم می‌شود و قرآن برای تمام زمان‌ها و از جمله عصر غیبت است و این آیه استثنا بردار نیست.»
در موارد ضروری كه فرد دربخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد، متخصصان از مسكّن دیگری استفاده می‌كنند كه باید به شكل آمپولی به تمام وجود فرد تزریق شود و هیچ‌گونه جای نگرانی نیست؛ زیرا این آمپول خارجی نیست و نیازی به مشابه آن نداریم و به مقدار كافی در تمام داروخانه‌های شخصی افراد وجود دارد، فرمول دارو این است: «بی گمان در زبور، پس از تورات، نوشتیم كه زمین را بندگان شایسته من به ارث می‌برند»
پس از مصرف این آمپول، بیمار احساس می‌كند كه با عادی حساب كردن گناه نمی‌تواند منتظر آقای خود محسوب شود.
البته براساس تحقیقات انجام شده در كارخانه انسان سازی قرآن، كسانی كه در اثر كثرت گناه به تكذیب قرآن روی آورده‌اند، جز با توبه نمی‌توانند از حالت كُما خارج شوند و اكثر بیماران در این مرحله خواهند مرد.
با وجود آنكه این ویروس در كشورهای دیگر نیز مشاهده شده است؛ اما چون گونه جهش یافته‌ای از آن در كشور عزیزمان یافت می‌شود، جا دارد كه به این گونه خاص بپردازیم. با وجود محیط استریل شده‌ای كه به بركت خون شهیدان و تلاش علما و تمام مردم، پس از انقلاب در كشورمان ایجاد شده، متأسفانه در اثر ورود توریست‌های بیمار غربی و شرقی كه حامل ویروس دلمردگی هم بوده اند، تعدادی از هم‌وطنان ما مبتلا به نوع جهش یافته آن شده‌اند. علامت بارز این بیماری آن است كه فرد به محض مشاهده مشكلات مادی یا حتی معنوی یا تهدیدات دشمنان خارجی، به اظهار ناامیدی از حكومت اسلامی می‌پردازد و تنها راه را، بازگشتن به شرایط قبل از استریل كشور می‌داند و بدون اینكه به بررسی منصفانه مسائل بپردازد یا دستی برای حل برخی مشكلات بردارد، در نوع حادّ آن، استریل انقلاب را بزرگترین بیماری مردم می‌پندارد.
برای كنترل یا درمان این بیماری ویروسی، توصیه می‌شود قبل از هر چیز بیمار مدتی استراحت كند و زیر پتوی انصاف و وجدان فكر كند كه، آیا محیط فعلی (تلاش برای عزت و استقلال و دینداری و...) بیشتر مورد پسند امام زمان است یا محیط قبلی.
همزمان با استراحت موارد زیر تجویز می‌شود:
1. در هنگام درد، زیر آب ولرم خونسردی، قلب خود را ماساژ دهد و پس از آن یك قرص جوشان برای تقویت اعصاب مصرف كند. فرمول قرص چنین است «مردی از اهل قم مردم را به حق فرا می‌خواند. گروهی كه دل‌های آنان چون پاره‌های آهن است، گرد او جمع می‌شوند. طوفان‌های سخت آنان را نمی‌لرزاند؛ از جنگ خسته نمی‌شوند و بیمی به خود راه نمی‌دهند و بر خدا توكل می‌كنند؛ و عاقبت از آن پرهیزكاران است.»
2. عرق گیاهی با فرمول زیر كه در صورت مصرف درست، علاوه بر نداشتن آثار منفی، حسّ افتخار مذهبی و ملی را تقویت می‌كند.
«پرچمی از خراسان بیرون می‌آید، [حاملان آن پرچم] سفیانی را شكست می‌دهند؛ تا اینكه به بیت المقدس می‌رسند و زمینه حكومت مهدی را فراهم می‌سازند.»
امیدواریم با بسیج همگانی در مبارزه با این بیماری كشنده، در شرایطی قرار نگیریم كه پس از ظهور امام زمان(عج) با قلب‌های مرده و تاریك، انتظار زنده كردن چنین مردگان را از ایشان داشته باشیم و مطمئن باشیم كه حضرت عیسی هم كه به خدمت امام زمان می‌رسد، چنین مردگانی را زنده نخواهد كرد؛ زیرا این اموات، با این مرگ، انس گرفته‌اند و دوست ندارند زنده شوند.


. الزام الناصب، ج1، ص261.
. عنكبوت / آيه2.
. انبياء/105.
. روم:10 « ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذينَ أَساؤُا السُّواى‏ أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُنَ »
. بحارالانوار، ج60، ص216.
آخرین ویرایش
در 1394/9/18 14:07 توسط فاطمه کاظمی

مطالب پربازدید را ببینید
و یا به فهرست بازگردید.

بازگشت به ابتدای صفحه

تلفن
نشانی
02188998601
تهران، خیابان انقلاب، تقاطع قدس و ایتالیا، پلاک 98
پیامک
30001366